Overzicht artikelen > Ticketshop > De voordelen van een ticketservice
Flyers met de voordelen van een ticketservice

De voordelen van een ticketservice

De voordelen van een ticketservice zijn eigenlijk zo duidelijk, dat toen we een flyer gingen maken we echt even tekst moesten gaan schrijven om ze goed op een rijtje te krijgen. De voordelen van een ticketservice op een rijtje:

  • Online verkoop, 24 uur per dag
  • Elektronische betaling
  • e-Tickets per mail verstuurd
  • Inzicht en overzicht
  • Sluitende toegangscontrole

Eerst even kort de basis van een ticketservice:

De voordelen algemeen

De organisator van een evenement of attractie wordt ontzorgt. Een ticketservice is niet alleen een ander kaartje, maar een complete dienst. Hiermee hoeft de organisator zich om veel minder zaken druk te maken.

Online verkoop, 24 uur per dag

Een online verkoopkanaal waar je toegangskaartjes 24 uur per dag, 7 dagen per week kunnen worden verkocht. Dus niet alleen als een winkel open is of de balie van een theater. En daarnaast: tot kort voor de start van een evenement kan de verkoop nog plaatsvinden.Of zelf tijdens het evenement (bijvoorbeeld een beursdag). Waarom niet?

Elektronische betaling

Het innen van de bedragen is gewoon een klus op zich. Contant in het laatje met gedoe om wisselgeld, kasverschillen, storten op rekening. Of overschrijvingen via de bank en dan uitzoeken welke overschrijving van wie is. Mensen die toezeggen te betalen en waar je achteraan moet… Met een elektronische overschrijving op het moment van bestellen heb je boter bij de vis. Direct na de iDeal betaling ontvangt de klant zijn toegangskaarten en ben jij zeker van je geld.

e-Tickets per mail verstuurd

Fysieke kaartjes komen er niet aan te pas. Geen drukkosten, geen uitgifte, niet bang zijn dat je te weinig hebt of juist veel te veel. Geen kaartjes die ‘kwijt’ zijn geraakt. Maar eTickets met een unieke barcode die per mail worden verstuurd. Zo krijgt de bezoeker direct zijn of haar tickets, zonder wachttijd en zonder porto-kosten.

Inzicht en overzicht

Je weet hoeveel bezoekers er gaan komen en je bent al zeker van de inkomsten. De statistieken geven online aan hoeveel kaarten en nog beschikbaar zijn van welk soort. Alles realtime inzichtelijk en duidelijk op een rij. Een groot voordeel is verder dat het werkt als een reserveringssysteem: in feite reserveert een koper een plekje in jouw evenement en kun je door een maximum aantal daarvoor in te stellen precies het aantal bezoekers ontvangen dat jij wil (of mag).

Sluitende toegangscontrole

De unieke barcodes van de tickets scannen met de barcodescanner en laptop of met een app. De geprinte tickets of het tonen van de barcode van het mobile ticket op het schermpje van een smartphone is genoeg. Eenmaal nadat de barcode is gescand en de bezoeker is toegelaten wordt deze code geblokkeerd en kan er niet nogmaals toegang mee worden verkregen. Veilig en efficiënt!

Lees op wikipedia meer over wat een barcode precies is.

Algemeen

Het is natuurlijk ook heel belangrijk om een betrouwbare ticket service te kiezen: zekerheid over de werking van de ticketverkoop, aantoonbare goede ervaringen van klanten, heldere (en lage) servicekosten voor de tickets en voor jou als organisator inzicht in de verkoopcijfers en uitbetaling.