Er is winters weer op komst en dat betekent (hopelijk) dat de natuurijsbanen open kunnen! Vele ijsverenigingen zijn al druk bezig met de voorbereidingen om binnenkort schaatsers toe te laten op het ijs. Maar we hebben op het moment natuurlijk nog steeds te maken met corona. Daarom kan het belangrijk zijn om de bezoekers van tevoren te laten reserveren in tijdvakken. Daar kunnen wij je bij helpen! Zowel voor gratis reserveringen (bijvoorbeeld voor leden) als betaalde reserveringen (voor eenmalige bezoekers).
Tijdvakken
Met de functionaliteit voor tijdvakken, kun je de bezoekersstromen reguleren en zorgen dat niet te veel mensen tegelijk naar de ijsbaan komen. Tijdens het bestelproces krijgt de bezoeker de vraag in welk tijdvak deze wil komen. Elk tijdvak heeft een maximum aantal bezoekers, en zodra het maximum is bereikt, is reserveren in het tijdvak niet meer mogelijk.
Het instellen van de tijdvakken kun je niet zelf doen, maar daar moeten wij je even bij helpen. Maar dat is geen probleem en doen we graag voor je! We zijn ook in het weekend bereikbaar. Op die manier kunnen we er voor zorgen dat de verkoop klaar staat voordat de ijsbaan open gaat. Hoe lang een ijsclub open kan blijven, hangt natuurlijk sterk af van het weer. Daarom hebben we hiervoor de volgende methode: geef de tijdvakken aan ons door die er zullen zijn áls de ijsbaan die dag open is. We voegen het tijdvak dan toe aan je event in het systeem, maar we zorgen er voor dat die nog niet te reserveren zijn door bezoekers. Via je account kun je zelf de tijdvakken open (en dicht) zetten wanneer je dat wilt. Zodra vervolgens bekend is dat er weer een dag extra geschaatst kan worden, zet je de tijdvakken open en kunnen bezoekers reserveren!
Stappen voor het instellen van de reserveringen
Stap 1: Maak een account aan (als je die nog niet hebt) via https://ticketkantoor.nl/#register.
Stap 2: Maak een event aan via de knop [+ nieuw event]. Geef een naam in (bijvoorbeeld de naam van je ijsvereniging) en kies een link. Bij ‘datum’ kun je de eerste dag ingeven, die datum is niet zichtbaar voor bezoekers. Bij ‘zichtbare datum’ en ‘tijd’ kun je een streepje (-) invoeren. Daarmee worden deze velden verborgen in de ticketshop en op de tickets.
Stap 3: Maak na het aanmaken van het event ook ticketsoorten aan. Bijvoorbeeld een ticketsoort voor leden en een voor niet-leden. Vul de bijbehorende prijs in. Als je leden gratis toegang wilt geven (maar wel wilt laten reserveren), vul dan als prijs 0 in.
Stap 4: Geef ons per mail (info@ticketkantoor.nl) door welke tijdvakken er de komende week zijn (ook als je nog niet weet welke dagen de ijsbaan precies open kan zijn, zie ook het kopje ‘Tijdvakken’ hierboven) en hoeveel personen er maximaal mogen komen in elk tijdvak. Wij kunnen die tijdvakken dan in het systeem zetten.
Stap 5: Zodra we de tijdvakken hebben toegevoegd, laten we het je uiteraard direct weten. Vanaf dan kun je de link van de ticketshop delen met de bezoekers, zodat zij het gewenste tijdvak kunnen reserveren!
Bij de entree van de ijsbaan kun je uiteraard, indien gewenst, de tickets controleren op geldigheid. Dat kan met onze Scan App, lees hier meer over het gebruik van de scan app. Dit is niet verplicht, je kunt ook controleren door een “visuele controle” van het ticket (kijken of het tijdvak op het ticket klopt), of de bezoekers opzoeken in de bezoekerslijst.
Speciaal tarief
Omdat we de ijsverenigingen een warm hart toedragen, hebben we voor deze toepassing de tarieven verlaagd naar €0,40 (incl. btw) voor gratis reserveringen en €0,60 (incl. btw) voor betaalde reserveringen! De kosten voor betaalde reserveringen is dan inclusief de iDeal betaling, dat komt er dus niet mee bij 🙂
Wanneer je het tijdvakken overzicht (zoals genoemd in stap 4 hierboven) aan ons toestuurt, stellen we direct het aangepaste tarief voor je in.
Vragen?
Heb je nog vragen of zijn er onduidelijkheden, laat het ons dan vooral weten! Stuur een mail naar info@ticketkantoor.nl of via het contactformulier. Dan helpen we je verder!