Waar ben ik beland?
Wat is Ticketkantoor?
Ticketkantoor is een ticketservice waarmee je als organisator van een evenement eenvoudig zelf e-tickets verkoopt.
Wat is eigenlijk een ticketservice?
Een ticketservice is een dienst voor een organisator van een evenement of attractie. Voor jou als organisator verzorgt de ticketservice dan o.a. de online betaling, het aanmaken en versturen van e-tickets, de toegangscontrole en de hele administratie.
Wat is het voordeel van een ticketservice?
Er zijn vele voordelen op te noemen. Maar het komt er vooral op neer dat je als organisator ontzorgd wordt! Je hoeft geen kaartjes te laten drukken, geen verkooppunten te bemensen, geen gedoe met contant geld en inzicht in hoeveel mensen er precies komen. En daarnaast natuurlijk de verhoogde kwaliteit: 24 uur per dag verkoop, statistieken van de verkoop, sluitende toegangscontrole, etc.
Handelen jullie in tickets?
Nee, wij handelen niet in tickets. Wij zijn een zgn. primaire ticketverkoper. Ticketkantoor geeft uitsluitend namens de organisator tickets uit. Ze zijn dan ook gegarandeerd echt. Je verkoop direct tickets zonder tussenpartij, dus kaartverkoop zonder commissie. Van tussenhandel moeten wij niets hebben.
Het initiatief van de evenementenbranche WeetWaarJeKoopt bestempelt ons als "een betrouwbare leverancier van een ticketsysteem".
Wat kost de ticketservice van Ticketkantoor?
De servicekosten die wij rekenen bedragen 80 cent voor ieder uitgegeven ticket. Dit is inclusief kosten voor iDeal / Bancontact én inclusief BTW. We verrekenen de servicekosten met de geïnde ticketgelden.
In welk opzicht zijn jullie anders dan andere ticketservices?
Bij Ticketkantoor werken we met een hele heldere tariefstelling, daar waar andere ticketservices nog allerlei kosten voor diverse situaties rekenen, zit bij ons ALLES in dat ene scherpe tarief.
Je neemt onze dienst af via een selfservice; als je een account aanmaakt kun je daarbinnen bijna alles zelf regelen. Op die manier heb je het heft zelf in handen en ben je niet afhankelijk van ons.
Als het nodig is kun je hulp of advies vragen. Daarin zijn wij behulpzaam en flexibel; we proberen samen met jou de ticketverkoop van je evenement een succes te laten worden. Vele organisatoren hebben ons uitdrukkelijk bedankt om de geboden hulp en snelle afhandeling van vragen.
Wie gebruiken de diensten van Ticketkantoor?
O.a. diverse feestcommissies, evenementenbureaus, verenigingen, festivals, artiesten, beurzen, zalencentra, horeca ondernemers, theaters, organisatoren van rondvluchten, personen die workshops organiseren, etc etc.
In totaal gebruiken duizenden organisatoren de dienst van Ticketkantoor.
Wat kan ik er mee?
Ik ga niet zoveel tickets verkopen, kan ik dan wel gebruikmaken van ticketkantoor?
Geen probleem! Er zijn geen opstartkosten of zo, dus ook een klein evenement kan uit de voeten met ons ticketing platform.
Hoe lang duurt het voordat ik tickets kan gaan verkopen?
Binnen een uur kun je je tickets gaan verkopen! Dat gaat in slechts 3 eenvoudige stappen:
1. Je maakt een account aan
2. Je vult de gegevens van je evenement in
3. Je bepaalt de naam en prijs van je tickets
Er wordt een ticketshop voor je gegenereerd op een internet adres die je deels zelf kan bepalen. Hier kan de verkoop direct van start gaan :-)
Je kunt het vrijblijvend uitproberen, pas bij de daadwerkelijke uitgifte van tickets worden er kosten in rekening gebracht. No cure, no pay!
Hoe controleer ik de verkochte kaartje bij de ingang?
Je kunt de tickets scannen met onze Scan App of met een webapplicatie in combinatie met een barcodescanner aangesloten op een laptop.
De Scan App download je uit de Play Store voor Android of App Store voor iOS. Na het inloggen kun je de tickets van jouw evenement controleren.
Als je de controle via een laptop wil uitvoeren log je in op het online entree systeem van ticketkantoor: entree.ticketkantoor.nl
Met behulp van een barcodescanner scan je de streepjescode van een ticket waarna direct een melding verschijnt of het ticket geldig is. Gelijktijdig wordt het ticket ongelding gemaakt en kan er geen tweede keer toegang worden verkregen.
Waar kan ik Ticketkantoor allemaal voor gebruiken?
De basis van onze ticketservice is het bieden van een ticketshop als verkoopkanaal voor je evenement, het innen van de betalingen, het uitgeven van e-tickets en de toegangscontrole bij de ingang. Je kunt dit gebruiken voor een feest, beurs, cursus, rondrit, festival, sportwedstrijd, dagattractie, theatervoorstelling, etc.
Daarbij zijn er vele mogelijkheden om alles zo te laten verlopen als jij dat wenst: geplaceerde stoelen, controle op maximaal uit te geven tickets, werken met een (kortings)code, groepskorting, online inzicht in bezoekerslijsten en statistieken, etc.
Kan ik het allemaal ook even uitproberen?
Er zijn meerdere demo ticketshops waar je de werking kan uitproberen. Ook kun je vrijblijvend een account aanmaken zonder verplichtingen en kosten.
De Scan App kun je vrijblijvend uitproberen door een setje tickets op te halen en de Scan App te downloaden!
Andere belangrijke vragen
Werkt het ook 's nachts en in het weekend?
Ja. De ticketshop is 24 uur per dag online en de uitgifte van e-tickets werkt volautomatisch elk uur van de dag en alle dagen van de week.
Hoe gaan jullie om met persoonsgegevens?
Hier besteden we grote zorg aan. We hebben de wijze waarop we omgaan met uw gegevens vastgelegd in ons privacy statement.
Waarom zeggen sommige andere ticketservices dat zij gratis zijn?
Sommige ticketservices zeggen een 'gratis' systeem aan te bieden, maar in feite verleggen ze de kosten volledig naar de bezoeker van je evenement. De kosten die je als organisatie niet betaalt, worden uiteindelijk betaald door de bezoeker bij het afrekenen. Bij sommige ticketservices lopen deze kosten dan op tot wel €4,00 of meer per ticket. Vind jouw bezoeker dat leuk?
Een gratis ticketservice bestaat dus niet. Zo'n werkwijze vinden wij niet eerlijk en daarom doen wij het anders met een transparant en eerlijk tarief. Bekijken onze duidelijke kosten structuur.
Kan een ticketshop ook worden opgenomen in mijn eigen website?
Dat kan. De standaard manier is om met een link te verwijzen naar je ticketshop die je bij ons hebt gemaakt. Deze link kan natuurlijk onder een mooie knop worden verwerkt of in de daarvoor beschikbare plek van een facebook event worden geplaatst.
Een andere manier is om de ticketshop te integreren in een pagina van je eigen website. Als je een account hebt aangemaakt kun je in de FAQ van de beheeromgeving de benodigde code hier voor vinden.
Let op: ga niet op eigen houtje met een iframe aan de slag! Een bank staat het namelijk niet zonder meer toe dat een betaling in een iframe plaatvindt.
Mijn bezoekers spreken niet allemaal Nederlands. Hoe doe ik dat op mijn ticketshop?
De ticketshop is in het Nederlands, Engels en Duits beschikbaar. Frans is als 4e taal in voorbereiding. Je kunt je teksten en gegevens over je evenement zelf in het Nederlands en Engels opgeven.
Is er nog meer te vertellen?
Jazeker! We helpen je verder op weg:
- Er is een uitgebreide FAQ voor jou als organisator die je kunt lezen als je bent ingelogd.
- Na het aanmaken van je account wordt je daar de eerste stappen heen geleid.
- Er is dan ook een Quick Start handleiding beschikbaar.